Skriv sökord

Sparbanken Alingsås söker företagsrådgivare

Lediga tjänster

Senast uppdaterad: 3 maj, 2021

Sparbanken Alingsås är en lokal bank med kontor i Alingsås, Lerum, Vårgårda, Herrljunga och Sollebrunn. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1833. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället. Vi har ca 125 anställda på våra fem kontor och alla medarbetare skapar och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Läs mer på sparbankenalingsas.se.

Sparbanken Alingsås söker en kundrådgivare med inriktning mot företag till kontoren i Vårgårda och Herrljunga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av företagsaffären och har Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens samt godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL. Men vi söker även dig som vill växa med oss.

Det finns sammanlagt 18 tjänster på kontoren i Vårgårda och Herrljunga fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium.

Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga.

Huvudansvar

Kundrådgivare med inriktning mot våra företagskunder ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta företagarens alla behov av service samt produkter och tjänster samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi.

Dina arbetsuppgifter

  • Du ger service och finansiell rådgivning, främst till företagskunder med basbehov.
  • Hanterar främst företagsärenden men även en del privatärenden, genomför affärsavslut. Du har kompetens inom spara, försäkra, kreditkompetens inom både företag och privat.
  • Hög kompetens att kunna läsa av kundens totala behov, slussa när högre kompetens behövs.
  • Bidrar aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad
  • Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla
  • Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten
  • Håller sig uppdaterad om den digitala utvecklingen och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva hur de digitala tjänsterna används.

Om dig

  • Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar
  • Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter
  • Du tar initiativ till kundkontakter och kan driva och leda dig själv
  • Vill förverkliga sparbanksidén
  • Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar – enkel, öppen och engagerad.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kontorschef Benjamin Bolin på telefon 0322-66 68 91. Fackliga kontaktpersoner för Finansförbundet är Ida Eriksson 0322-66 68 93 och Stina Johansson 0322-66 68 83

Ansökan via denna länk https://sparbankenalingsas.varbi.com/what:job/jobID:399385/?lang=se senast 2021-05-16.

Dela sidan: