Skriv sökord

Sparbanken Sjuhärads kampanj tog hem ärofyllt pris på reklamgala

I samhället
Sparbanken sjuhärad
På galan fick banken och stiftelsens medarbeta ta emot priset. Från vänster: Emelie Johansson, Ingrid Aronsson och Maria Lindh Ekman.

Senast uppdaterad: 12 maj, 2022

Onsdagen den 11 maj vann Sparbanken Sjuhärad den första upplagan av kategorin ”Helhetspriset” för kampanjen Mer än en bank. Priset delades ut under Borås tidnings gala Din bästa sida.

Detta är en fin bekräftelse på vikten av samarbetet mellan banken och deras ägarstiftelse. Något som inte hade varit möjligt utan alla kunder, föreningar och partners som hjälper till att utveckla Sjuhärad.

Mer än en bank är en kommunikationsstrategi som tydliggör sparbanksidén. Sparbanken Sjuhärads kampanjen syntes i alla typer av medier under 2021.

– Mer än bank var en viktig satsning för att förtydliga Sparbankens varumärke och unika roll i samhället. Tillsammans med stiftelsen har vi sedan jobbat vidare för att stärka bankens konkurrenskraft genom det vi gör i vår bygd. Att vinna just det här priset med helhet i fokus, är en bekräftelse på att vi har en strategi som fungerar och en tydlighet i vår kommunikation. Det är modigt att marknadsföra banken utan att prata om traditionella bankfrågor, men det gör också att kommunikationen känns i magen. En eloge till hela vår marknadsavdelningen som gjort detta möjligt, säger Victor Fridén, chef marknad och kommunikation på Sparbanken Sjuhärad.

Borås Tidnings motivering:

”Att bygga förtroende hos sina kunder tar tid! Att över tid göra bra reklam kräver en helhet kopplat till tid, samarbete, ödmjukhet och hårt arbete av många. Här skapas en helhet över tid, där många varit involverade, och betraktaren får en härlig känsla av kontinuitet och vilja att verkligen hjälpa till där det behövs.”

Dela sidan: