Barn och ungdom

Att hjälpa barn förstå värdet av pengar

Sparbössan och ballongerna byttes mot tillverkning av låtsaskort och dataspel om sparande och plötsligt fylldes bankkontoret av närmare 500 barn och föräldrar. Det blev resultatet när Ulricehamns Sparbank ville modernisera de klassiska barnspardagarna. Jenny Ivarsson, marknadsansvarig på Ulricehamns Sparbank berättar om hur de ville anpassa sitt sätt att prata om sparande till den verklighet barnen lever i.

Läs mer här: 

Realistiska framtidsdrömmar

När Sölvesborg-Mjällby Sparbank ville förändra attityderna kring sparande och lån lät man ortsborna själva pryda annonserna. Richard Karlsson, vd på Sölvesborgs-Mjällby Sparbank berättar hur han ville nå ut till folk lokalt och samtidigt lyfta fram sparande ur ett positivt perspektiv, som en möjlighet att nå sina framtidsdrömmar.

Läs mer här:

Praktikplatser för unga

Varje år erbjuds gymnasieelever praktikplats på Sparbanken Göinge.
– Det känns väldigt bra när vi kan göra nytta här på vår ort, säger vd Jan Fritzon.

Läs mer här: 

 

 

 

Senast uppdaterad: 
2015-09-01