Skriv sökord

Sparbanken Eken söker informationssäkerhetssamordnare

Lediga tjänster
informationssäkerhetssamordnare

Senast uppdaterad: 24 augusti, 2021

Ditt nästa äventyr kan börja, hos oss.

Om tjänsten

I tjänsten, som tillhör vår kvalitets- och säkerhetsavdelning, kommer du arbeta med utveckling av IT- och informationssäkerhetsområdet, incidenthantering, outsourcing, bevaka förändringar i omvärlden samt de förändringar som påverkar oss internt via vår IT-leverantör. Du kommer även att utföra riskanalyser, följa upp utkontrakterad verksamhet och säkerställa regelefterlevnad gällande hantering av IKT- och säkerhetsrisker. Du kommer vara behjälplig gällande uppgifter kopplat till GDPR samt ha en viktig roll vid implementering av nya regelverk.

Vi är ett litet team så du kommer även vara back-up för dina kollegor som hanterar alltifrån fysisk säkerhet till monitorering av misstänkta transaktioner. Vi hjälps åt med olika uppgifter inom kvalité- och säkerhetsområdet för att fortsätta vara en trygg och säker bank.

Kvalitets- och säkerhetsavdelningen har sitt säte på huvudkontoret i Ryd, vilket också är den primära placeringsorten för tjänsten. Detta kan dock diskuteras då vi har kontor på fler orter i vårt verksamhetsområde.

Om dig

Som person är du prestigelös och lösningsfokuserad. Du trivs med att ta egna initiativ och har god samarbetsförmåga. Du tycker att det är roligt att driva projekt – från start till mål.

Du har utbildning och/eller tidigare erfarenhet av IT- och/eller informationssäkerhet. Bankerfarenhet och relevanta regulatoriska kunskaper är meriterande.

Ansökan

  • Tjänsten är tillsvidare och på 100 %.
  • Tillträde enligt överenskommelse
  • Sista ansökningsdatum är 31/8.
  • Frågor om tjänsten besvaras av kvalitets- och säkerhetschef
    Louise Fohlin 0459-388 03, louise.fohlin@sparbankeneken.se
  • Facklig kontaktperson: Marie Olsson, telefon 0459-388 01
Dela sidan: