Skriv sökord

Sparbanken Alingsås söker erfaren kundrådgivare till kontoret i Lerum

Lediga tjänster

Senast uppdaterad: 27 augusti, 2021

Sparbanken Alingsås är en lokal bank med kontor i Alingsås, Lerum, Vårgårda, Herrljunga och Sollebrunn. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1833. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället. Vi har ca 125 anställda på våra fem kontor och alla medarbetare skapar och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Läs mer på sparbankenalingsas.se.

Din vardag
Lerum är en spännande marknad med tydlig tillväxt vilket ger oss stor potential att öka våra affärer genom kvalificerad rådgivning mot privatpersoner, företag och företagsledare. Våra medarbetare har hög kompetens och kan möta alla kundens behov. Som medarbetare har du fina möjligheter att utvecklas i olika roller och kompetensområden i våra starka och engagerade team. Tillsammans skapar vi den bästa upplevelsen för kunderna här i Lerum.

Det finns sammanlagt 19 tjänster på Lerumskontoret fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundstöd, kundansvarig med inriktning företag eller premium.

Kundrådgivaren ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta alla privat- och företagskunders behov av service, bokad rådgivning, produkter och tjänster samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi.

I arbetsuppgifterna ingår att:

  • Ha en hög servicenivå i alla kundmöten.
  • Erbjuda och sälja våra produkter, tjänster och kanaler utifrån kundens behov.
  • Ha både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla kundmöten.
  • Agera proaktivt både genom att föreslå individuella lösningar och att representera banken i olika nätverk.
  • Till våra till mindre företagskunder och föreningar ger du kundservice och finansiell rådgivning.
  • Aktivt bidra till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad.
  • Träffa kunder i det spontana mötet, där kunden väljer om det ska ske fysiskt, digitalt eller via telefon.
  • Aktivt arbeta med löpande KYC och AML-frågor rörande våra kunder

Vem är du?

Vi vill vara den bästa banken och det självklara valet för alla och du som söker vill växa tillsammans med oss. Det kräver att du är med och tar ansvar för din egen utveckling och vi uppmuntrar ett ständigt lärande. Du motiveras även av att hitta lösningar för dina kunder, ofta i samverkan med övriga kollegor på kontoret.

För att lyckas i rollen som Kundrådgivare tror vi att du:

  • Skapar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar.
  • Har god erfarenhet av privataffären. Har du dessutom erfarenhet av företagsaffären är det meriterande.
  • Snabbt förändrar ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
  • Tar initiativ till kundkontakter och kan driva och leda dig själv.
  • Vill förverkliga Sparbanksidén.
  • Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar – enkel, öppen och engagerad.

Det är ett krav att du har Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens samt meriterande med godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen, patrik.jensen@nexerrecruit.com, mobil 070-2375734.

Välkommen med din ansökan på https://www.nexerrecruit.com/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.

Dela sidan: