Skriv sökord

Sölvesborg-Mjällby Sparbank söker Regelefterlevnadskoordinator

Aktuellt Lediga tjänster

Senast uppdaterad: 30 januari, 2020

Sölvesborg-Mjällby Sparbank är på väg in i framtiden och är mitt uppe i ett omfattande digitaliserings-och förändringsarbete. Vi anpassar vår organisation, vårt arbetssätt och så småningom våra lokaler för att möta våra kunders behov på bästa sätt.

Kundupplevelsen blir allt viktigare och leverans av service blir avgörande. Vi ska finnas där och vara tryggheten när våra kunder behöver oss. Vi tror att kundnöjdhet börjar med professionella och nöjda medarbetare och ett tydligt ledarskap. Vägen dit går via ett öppet klimat, en trevlig arbetsmiljö samt det allra viktigaste; arbetsglädje. Vi har hjärtat i bygden, vilket innebär att det ska vara lite mer kul och spännande att bo och verka i Sölvesborgs kommun.

Vår verksamhet omfattas av ett betydande regelverk vilket det är av stor vikt att vi efterlever. Vi söker nu en ny kraft som vill vara med och utveckla vår bank.

Regelefterlevnadskoordinator

Denna tjänst innebär självständigt arbete och kommer ge dig en god inblick i alla delar av bankens verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vara bankens dataskyddsombud.
  • Ansvara för att, i samråd med andra, skriva, uppdatera och publicera bankernas interna regelverk i form av policys och instruktioner.
  • Utföra interna kontroller på uppdrag av bankledningen.
  • Självständigt driva några av bankernas regelverksprocesser (t.ex. NPAP, självutvärdering, processkartläggning).
  • Samordna granskningar från bankens kontrollfunktioner, bl.a. genom att stötta berörda ansvariga tjänstemän i processen och tillse att material skickas in i tid.
  • Vara behjälplig i avdelningens administrativa arbete, t.ex. med styrelseutskick och kontakter med externa parter såsom myndigheter och avtalspartners.
  • Bevaka förhållanden på marknaden som kan komma att inverka på affärsverksamheten utifrån risk och regelverksperspektiv.
  • Hålla internutbildningar inom ditt ansvarsområde.

Du som söker har för tjänsten lämplig högskoleutbildning, gärna juridisk och/eller ekonomisk, eller arbetslivserfarenhet som banken bedömer motsvarande. Erfarenhet från finansiell verksamhet är meriterande.

Som person är du öppen, proaktiv och resultatinriktad. Stor vikt kommer läggas vid den sökandes personliga egenskaper.  Då rollen medför en stor del dokumentation är det viktigt att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska, men gärna även på engelska.

Som regelefterlevnadskoordinator ingår du i bankens administrativa avdelning och rapporterar till bankens administrativa chef. Tjänsten är på heltid.

Ansökan

Sänd din ansökan, med cv och personligt brev, till margareta.appelqvist@smsparbank.se senast den 28/2. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt.

Vill du veta mer?

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Administrativ chef Cecilia Ahlén 070-218 84 20 eller HR-ansvarig Margareta Appelqvist 070-887 11 04. Facklig kontaktperson är Malin Jansson 072-549 37 39.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sparbankernas Riksförbund
Sparbankernas Riksförbund
Sparbankernas Riksförbund

Lämna en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *