Privatrådgivare med hög ambition och servicenivå sökes till Sparbanken Eken

På Sparbanken Eken drivs vi av tanken att alla våra kunder ska utvecklas och att regionen vi verkar inom ska vara expansiv och attraktiv. Tycker du också om det upplägget, kommer du att trivas väldigt bra hos oss. Nu söker vi en privatrådgivare till vårt kundcenter - hjärtat i banken där vi erbjuder våra kunder hög service och kvalitativ rådgivning.

På kundcenter handläggs ärenden och frågor av bred karaktär, allt från digitala låneansökningar och tjänster till rådgivning via telefon/Skype inom spara, betala, låna och försäkra. Kundcenter servar alla bankens kunder, andra banker, mäklare m.fl. via telefon, internetbanken, hemsidan och mail. Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig, likaså att du sätter god kvalitet högt. Vi värdesätter att du trivs med att arbeta i ett team, men att du också har förmågan att arbeta självständigt. Arbetstempot är ofta högt och därför är det bra om du tycker om att ha mycket att göra och se till att uppgifter blir utförda både snabbt och korrekt. Du gillar att arbeta proaktivt och att guida och inspirera våra kunder till att göra sina bankaffärer i våra olika kanaler utifrån deras behov. Vi ser gärna att du har några års bankerfarenhet samt att du är Swedsec licensierad rådgivare inom både spara och bolån. Vårt lokala kundcenter har en central och mycket viktig roll i bankens framtida utveckling. Här får du vara delaktig på den spännande resan och har möjlighet påverka utvecklingen av en framgångsrik och kvalitativ funktion med syfte att skapa ännu fler och nöjdare kunder. Våra kärnvärden Lokala, Nära och Kompetenta bär vi på Sparbanken Eken med oss i allt vi gör. De vägleder oss såväl i vårt agerande mellan varandra som kollegor som i mötet med våra kunder och samarbetspartners. 

Tjänsten är på heltid med placering i Ryd. Tillträde sker efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan och CV senast den 25 november till: robin.larsson@sparbankeneken.se.
Upplysningar kring tjänsten lämnas av: Robin Larsson, gruppchef kundcenter 0459-388 04. Facklig kontaktperson: Hannah Möller 0459-388 08

Med ett genuint intresse för våra kunders affärer, är vi en påläst fullservicebank som erbjuder allt en storbank kan erbjuda – men med ett lokalt fokus. Vår bank är unik då vi ägs av sex lokala stiftelser, vars syfte är att ge tillbaka en stor del av vinsten till bl.a. utbildning, föreningsliv och kultur. Detta gör vi för att stimulera en god samhällsutveckling och en tillväxt i vårt verksamhetsområde som innefattar Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. Idag har vi över 27 000 kunder, en affärsvolym på 17 miljarder kronor samt drygt 70 medarbetare fördelade på våra kontor i Ryd, Delary, Grimslöv, Åryd, Älmeboda och Långasjö. ​

 

Senast uppdaterad: 
2019-11-05