Servicerådgivare sökes till Tjustbygdens Sparbank

Framtiden är spännande! Därför behöver vi dig som helhjärtat vill bidra till att stärka vår position som en bättre bank som gör skillnad, både för den enskilda kunden och för det lokala samhället. Gillar du att ge service och hjälpa kunder att få en smidigt fungerande ekonomi, då är det här jobbet för dig!

Vilka är vi?        

Tjustbygdens Sparbank är en självständig bank med huvudkontor i skärgårdsstaden Västervik. Hos oss står kunden i centrum och vi erbjuder en hög grad av personlig service tillsammans med smidiga digitala lösningar. Vår hemmamarknad är Västerviks kommun där vi har kontor i Västervik, Gamleby och Ankarsrum och en mycket stark marknadsposition. Många av våra kunder finns även på andra platser i Sverige. Vi är en väl sammansvetsad personalstyrka på ca 60 medarbetare som arbetar för att våra kunder och den lokala marknaden ska utvecklas och växa. Vi erbjuder ett komplett utbud av produkter och tjänster till alla kundkategorier. Genom nära samarbete med andra Sparbanker och Swedbank erbjuder vi rikstäckande service, samma lösningar som en storbank samt den lokala bankens närhet, engagemang och beslutskraft. Alla beslut fattas lokalt och bankens överskott används till att utveckla verksamheten och till olika former av samhällsnyttiga bidrag. Vår vision är att vara en bättre bank som gör skillnad.

Vem är du?

För att lyckas är du positiv, utåtriktad och social. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och gillar att möta och göra affärer med kunder.  Du tar stort ansvar, är målfokuserad och triggas av nöjda kunder och att leverera ett bra resultat. Du kommer att tillhöra en grupp om ca 9 rådgivare som tillsammans skapar ett väl fungerande Servicekontor. Du behöver därför vara en flexibel lagspelare med bra samarbetsförmåga som genom ditt driv och engagemang utvecklar förutsättningarna för att ge våra kunder den bästa servicen. Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning. Swedsec-licens och erfarenhet från bank, försäkring eller liknande, är en fördel men inget krav.

Arbetsuppgifter

Rollen som Servicerådgivare är bred och viktig. Förutom att möta och hjälpa våra privatkunder med deras vardagsekonomi kommer du också att hjälpa såväl företagskunder som föreningar med enklare tjänster. Våra kunder använder gärna våra digitala lösningar och du behöver därför ha ett stort intresse för digital teknik då en av dina främsta arbetsuppgifter är att guida kunden i våra digitala kanaler både vid möten på kontoret, via telefon, samt på kundträffar och informationsmöten.

Vi erbjuder ett roligt och utvecklande arbete mitt i centrala Västervik, där du som Servicerådgivare kan göra stor skillnad för kunden.

Vill du veta mera eller skicka in din ansökan

Mejla din ansökan till laila.werme@tjustbanken.se. Vi påbörjar urvalet under ansökningstiden och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 januari 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta Servicekontorschef Charlotte Edström på tel. 0490-81 51 66, eller Personalchef Laila Werme på tel.nr 0490 - 81 51 42. Facklig kontaktperson är Therese Löwenstam Aupers, 0490-81 51 26. Mer om Tjustbygdens Sparbank hittar du på www.tjustbanken.se.

 

Senast uppdaterad: 
2020-01-13